Rynek punktem wyjścia marketingu

Rozkładając słowo marketing na części, uzyskać można punkt wyjścia do jego definicji.

MARKET + ING
tłumacząc dosłownie „rynkowanie”

Rynek jest środowiskiem, w którym odbywa się wymiana produktów pomiędzy kupującymi, a sprzedającymi. Marketing jest kompleksowym podejściem do wybranego rynku, na którym działa sprzedający.

Elementy rynku:

Rolą marketingu jest stworzenie na podstawie powyższych elementów precyzyjnej odpowiedzi na potrzeby kupujących, przekładającej się na zaspokojenie pragnień sprzedającego.

W tym celu, każdy element wymaga scharakteryzowania oraz określenia polityki działań, obejmującej dobrane narzędzia. Mogą one różnić się w zależności od specyfiki przedsiębiorstwa, ale dopiero razem stworzą podstawę do osiągnięcia sukcesu biznesowego, a nawet możliwości funkcjonowania pod względem prawnym.

Ze względu na dynamikę zmian, marketing jest nieustannie ewoluującą dziedziną, w ramach której pojawiają się nowe sektory. Z tego powodu wymaga on elastyczności.

Korzyści z realizowania działań marketingowych: